Tijd en geld zijn schaars, juist nu! Ieder uur en iedere euro moeten goed besteed zijn. Daarom wil je dat je communicatieadviseurs nadenken over de toegevoegde waarde van communicatiebeleid en -acties. Denken in termen als verantwoordelijkheid, organisatiedoelstellingen, rendement en return of investment (ROI) van communicatie. Pas dan is communicatie een logische gesprekspartner van het management en de directie. Niet met ingewikkelde theorieën, maar met een krachtige communicatievisie, de juiste communicatiedoelen en duidelijke cijfers.
Inhoud
Deze masterclass biedt zowel het theoretisch inzicht als de praktische handvatten die je nodig hebt om accountability van communicatie binnen je organisatie te implementeren. De masterclass behandelt het accountabilitytraject in al z’n deelstappen; vanaf de nulmeting tot en met de implementatiefase.
Bestemd voor
Zowel de communicatieprofessional als leidinggevende die de toegevoegde waarde van communicatie helder wil krijgen op management- en directieniveau en ook op dit vlak en niveau een stevige gesprekspartner worden.
Resultaat
Deze masterclass levert het volgende resultaat op:
- Je kent de methodes om de kwaliteit van de communicatiefunctie binnen de organisatie meetbaar te maken.
- Je kent de deelstappen en planning om de toegevoegde waarde van communicatie binnen je organisatie te benoemen.
- Je leert indicatoren te benoemen om verantwoording af te leggen over behaalde communicatieresultaten.
- Je bekijkt het vakgebied communicatie vanuit een breder perspectief.
Investering
De investering voor deze masterclass is 795 euro. Gemiddeld duurt deze masterclass 2 a 2,5 uur.