Dat het economisch pittige tijden zijn, weten we allemaal. Iedere organisatie heeft ermee te maken. Kosten worden gereduceerd, afdelingen afgeslankt, functies afgestoten. Als jouw organisatie het al overleeft… Dan ontkomen communicatieafdelingen en hun specialisten natuurlijk niet aan een kritische blik. Hoe overleef ik als communicatieafdeling de crisis? Hoe presteer je met minder budget? Wat kan digitaal en wat niet? Hoe link je organisatiestrategie aan communicatie?
Inhoud
Deze masterclass biedt vooral praktische handvatten aan communicatieprofessionals. De tips en voorbeelden inspireren je om activiteiten anders aan te pakken, prioriteiten vast te stellen en keuzes te maken. De masterclass behandelt onder andere:
- Trends in communicatie
- de ROI van communicatie
- Hoe je meer met minder doet
- Wat kan digitaal, wat absoluut niet
- Communicatieplanning anno 2014
- De veranderende rol van communicatie
Bestemd voor
Communicatieprofessionals van ieder niveau en management verantwoordelijk voor communicatie. Belangrijk is dat je open staat voor verandering, zodat je de opgedane kennis en ideeën kunt toepassen binnen je eigen organisatie.
Resultaat
Deze masterclass levert het volgende resultaat op:
- Je kent de trends in communicatie en hoe je die vertaald naar je eigen organisatie
- Je krijgt inzicht in verschillende praktische dilemma’s rondom bezuinigingen en verandertrajecten.
- Je verkent methodes voor het meten van ROI van communicatie
- Je kent varianten voor communicatieplanning
- Je bekijkt het vakgebied communicatie vanuit een breder perspectief.
Investering
De investering voor deze masterclass is 597 euro. Gemiddeld duurt deze masterclass 2,5 a 3 uur.