Hoe vind je die ene nieuwe communicatietopper?
In Nederland zijn ruim 100.000 communicatieprofessionals. Daartussen zitten hele goede specialisten, helaas ook echte prutsers, een enkele ervaren rot in het vak en vooral veel jonge talenten. De wervingsscan helpt jouw organisatie bij het vinden van die ene nieuwe communicatiecollega.
De wervingsscan bestaat uit twee delen:
- het bepalen van een profielschets, vacature en wervingsstrategie
- het vinden van die ene nieuwe collega
Teambuilding, maar dan anders
Het bestaande communicatieteam versterken, dat is waar het om gaat bij het zoeken naar die ene communicatietopper. Maar hoe zit het huidige team in elkaar? Welke kennis en competenties zijn aanwezig, te ontwikkelen of ontbreken? Wat is de ambitie van de afdeling en van de organisatie? Wat voor type mens past bij de cultuur? Heel veel vragen worden in deze fase gesteld om te komen tot een profielschets dat de professional, de specifieke functie, de manager, de afdeling en de organisatie haarscherp in kaart brengt. Vervolgens maken we de vacaturetekst en wervingsstrategie.
Communicatiemeteffect.nl legt hiermee het fundament voor het succesvol werven en selecteren van de nieuwe communicatiespecialist.
Wie is de mens achter het cv
Vind maar eens de juiste kandidaat. Geen mens is gelijk, en dat is maar goed ook. In fase 2 voeren we niet alleen de gesprekken met kandidaten. Voordat kandidaten op gesprek komen zijn ze al uitvoerig gescreend, online en offline. In de sollicitatiegesprekken hanteren we competentiegerichte interviewtechnieken om er achter te komen waar iemand zijn talent, ambitie en motivatie ligt.
Het resultaat van de wervingsscan is het werven en selecteren van die ene kandidaat die een perfect match is voor jouw organisatie en communicatieafdeling.
De belangrijkste voordelen voor de opdrachtgever
- Door profielschets weet je precies wat je zoekt en wat je te bieden hebt
- Besparing van tijd door zorgvuldige procedure
- Betere match zorgt uiteindelijk voor lagere personeelskosten
Dat is een benadering waar alle betrokken partijen beter van worden. Door een combinatie van mensenkennis en een uitgesproken visie op het communicatievak is Communicatiemeteffect.nl in staat een perfect match tussen communicatievacature en communicatietopper tot stand te brengen.